Presentació
Aquest curs neix de la necessitat formativa del professorat LACM (Llengua Àrab i Cultura Marroquina) envers el coneixement del sistema educatiu a Catalunya, així com en l’aprofundiment en la intervenció didàctica i les estratègies metodològiques en el context de l’aprenentatge de la llengua àrab a l’escola catalana.
Objectius
1. Consolidar recursos, estratègies, tècniques de gestió d’aula, activitats didàctiques i d’avaluació bàsiques per a la classe de llengua estrangera de la primària i de la secundària.
2. Presentar la tasca o tasques que l’alumnat hauria de dissenyar i implementar en les seves classes.
3. Facilitar un espai de presentació i d’intercanvi d’experiències que permeti l’enriquiment mutu.
Competències
Competències específiques
1. Conèixer les característiques del context i el sistema educatiu de Catalunya i els recursos educatius que estan a l’abast dels educadors i educadores.
2. Conèixer i implementar estratègies metodològiques docents i comunicatives que permetin la gestió i dinamització del grup a l’aula i que afavoreixin l’aprenentatge de la llengua àrab. Incorporar estratègies a l’aula que afavoreixin l’adquisició de la llengua oral i escrita i que permetin el desenvolupament de la competència comunicativa en la llengua àrab.
3. Valorar i incorporar una visió intercultural i inclusiva a les dinàmiques de les classes i tallers i a les particularitats dels seus participants.
Competències transversals
1. Afavorir el desenvolupament integral de la persona en contextos educatius multiculturals.
2. Saber adaptar les sessions a les característiques educatives, socials i culturals dels participants.
3. Tenir una actitud i comportament de compromís ètic que respecti els drets humans, la diversitat, l’equitat i la igualtat de gènere. 4. Saber treballar en equip tenint en compte tots els agents implicats en la tasca educativa.
Proposta de Programa
Desenvolupament de les sessions:
Presentació del curs/ Intervenció educativa , gestió d’aula, la dinàmica de grups i els recursos metodològics.
La gestió a l’aula
Ø Programació de les unitats i de cada sessió
Ø Gestió i organització de l’aula
Ø Planificació de la feina de cada sessió i del material necessari.
Ø Preparació de tasques alternatives per si es presenten situacions que ens fan variar les nostres actuacions
Ø Actitud positiva envers el procés d’ensenyament-aprenentatge
Ø Gestió òptima del temps i l’espai
Ø Treball de les normes, els límits i les advertències
Ø Calendari d’actuacions: avaluacions, lliurament de treballs ,etc.
Ø Criteris d’avaluació.
Dinàmica de grups
Ø En parelles
Ø Petits grups
Ø Gran grup
Ø Treball individual
Ø Treball per racons
Ø Treball cooperatiu
Ø Treball per projectes
Les rutines a la classe de llengua estrangera. Al començar la classe. Durant la classe. Abans de finalitzar la classe
La dramatització i el joc de rol a la classe de llengua estrangera.
Petits role-plays
Gamificació
Exposicions orals sobre un tema
Activitats, recursos metodològics i estratègies per a la gestió d’aula per a l’ensenyament de qualsevol llengua estrangera. (els contes, cançons, jocs, projectes, etc.)
Ø Comprensió oral
Ø Comprensió escrita
Ø Expressió oral
Ø Expressió escrita
L’avaluació.
Ø Avaluació inicial
Ø Durant tot el procés
Ø Al finalitzar el procés
Metodologia
Les sessions combinaran l’exposició i reflexió sobre els temes que s’aborden i les dinàmiques de grup, incorporant propostes d’experiències i activitats pràctiques.
Avaluació
Disseny i presentació d’una proposta d’implementació emmarcada en el centre educatiu i el context de la docència a partir de la selecció d’una de les dinàmiques realitzades a les sessions 1 i 2.
L’activitat es realitzarà individualment o en grup i es presentarà a la resta dels/les participants.
Aquest curs neix de la necessitat formativa del professorat LACM (Llengua Àrab i Cultura Marroquina) envers el coneixement del sistema educatiu a Catalunya, així com en l’aprofundiment en la intervenció didàctica i les estratègies metodològiques en el context de l’aprenentatge de la llengua àrab a l’escola catalana.
Objectius
1. Consolidar recursos, estratègies, tècniques de gestió d’aula, activitats didàctiques i d’avaluació bàsiques per a la classe de llengua estrangera de la primària i de la secundària.
2. Presentar la tasca o tasques que l’alumnat hauria de dissenyar i implementar en les seves classes.
3. Facilitar un espai de presentació i d’intercanvi d’experiències que permeti l’enriquiment mutu.
Competències
Competències específiques
1. Conèixer les característiques del context i el sistema educatiu de Catalunya i els recursos educatius que estan a l’abast dels educadors i educadores.
2. Conèixer i implementar estratègies metodològiques docents i comunicatives que permetin la gestió i dinamització del grup a l’aula i que afavoreixin l’aprenentatge de la llengua àrab. Incorporar estratègies a l’aula que afavoreixin l’adquisició de la llengua oral i escrita i que permetin el desenvolupament de la competència comunicativa en la llengua àrab.
3. Valorar i incorporar una visió intercultural i inclusiva a les dinàmiques de les classes i tallers i a les particularitats dels seus participants.
Competències transversals
1. Afavorir el desenvolupament integral de la persona en contextos educatius multiculturals.
2. Saber adaptar les sessions a les característiques educatives, socials i culturals dels participants.
3. Tenir una actitud i comportament de compromís ètic que respecti els drets humans, la diversitat, l’equitat i la igualtat de gènere. 4. Saber treballar en equip tenint en compte tots els agents implicats en la tasca educativa.
Proposta de Programa
Desenvolupament de les sessions:
Presentació del curs/ Intervenció educativa , gestió d’aula, la dinàmica de grups i els recursos metodològics.
La gestió a l’aula
Ø Programació de les unitats i de cada sessió
Ø Gestió i organització de l’aula
Ø Planificació de la feina de cada sessió i del material necessari.
Ø Preparació de tasques alternatives per si es presenten situacions que ens fan variar les nostres actuacions
Ø Actitud positiva envers el procés d’ensenyament-aprenentatge
Ø Gestió òptima del temps i l’espai
Ø Treball de les normes, els límits i les advertències
Ø Calendari d’actuacions: avaluacions, lliurament de treballs ,etc.
Ø Criteris d’avaluació.
Dinàmica de grups
Ø En parelles
Ø Petits grups
Ø Gran grup
Ø Treball individual
Ø Treball per racons
Ø Treball cooperatiu
Ø Treball per projectes
Les rutines a la classe de llengua estrangera. Al començar la classe. Durant la classe. Abans de finalitzar la classe
La dramatització i el joc de rol a la classe de llengua estrangera.
Petits role-plays
Gamificació
Exposicions orals sobre un tema
Activitats, recursos metodològics i estratègies per a la gestió d’aula per a l’ensenyament de qualsevol llengua estrangera. (els contes, cançons, jocs, projectes, etc.)
Ø Comprensió oral
Ø Comprensió escrita
Ø Expressió oral
Ø Expressió escrita
L’avaluació.
Ø Avaluació inicial
Ø Durant tot el procés
Ø Al finalitzar el procés
Metodologia
Les sessions combinaran l’exposició i reflexió sobre els temes que s’aborden i les dinàmiques de grup, incorporant propostes d’experiències i activitats pràctiques.
Avaluació
Disseny i presentació d’una proposta d’implementació emmarcada en el centre educatiu i el context de la docència a partir de la selecció d’una de les dinàmiques realitzades a les sessions 1 i 2.
L’activitat es realitzarà individualment o en grup i es presentarà a la resta dels/les participants.